Skip to content

Taaltips

Geef je teksten power!

Tringgggg! Mijn wekker. Ah nee, nu al. Eén been onder de lakens vandaan, het tweede ook, zitten en opstaan maar. wakeupcoffee
Eerst koffie! Als een zombie loop ik naar de keuken en zet een bakkie voor mezelf. Glazig staar ik voor me uit en nip van mijn warme koffie. Met elk slokje krijg ik meer energie. Zó fijn wakker worden.

Een overtuigende tekst is als een goede kop koffie: sterk, warm en hij maakt je wakker.

Lees meer »

Uitslag scrabblewedstrijd!

Begin december stuurden wij onze relaties een kaart met de wens ‘Fijne kerst & een gelukkig nieuwjaar’. De letters van ‘fijne kerst’ plakten we in losse scrabblesteentjes op de kaart en we bedachten er een wedstrijdje bij:

Hoeveel scrabblepunten scoor jij met de letters ‘F i j n e  k e r s t’? Stuur je woord naar ons toe en maak kans op een leuke attentie.

Lees meer »

Online jezelf blijven. Nick doet het. En jij?

Ben jij jezelf, ook online? Voordat je die vraag beantwoordt, wil ik je vragen om eens naar je eigen website te gaan. Misschien heb je daar een hele tijd niet meer op gekeken. Én: herken je jezelf daarin? Of ‘klinkt’ je site onpersoonlijk, afstandelijk, is hij geschreven in schrijftaal? Dan ben je niet de enige.

Lees meer »

7 veelgestelde vragen over beëdigde vertalingen

Moet mijn vertaling beëdigd zijn? Is een beëdigde vertaling beter dan een gewone vertaling? En als een vertaler niet beëdigd is, kan ik er dan wel op vertrouwen dat de kwaliteit in orde is? 

Misschien heb je je deze dingen wel eens afgevraagd toen je een vertaling nodig had. Dan ben je niet de enige, want hierover is vaak onduidelijkheid.
 
Lees meer »

Zie je het voor je?

Met alleen maar droge informatie hebben je teksten niet het effect dat ze zouden kunnen hebben. Je wilt je lezers boeien, je boodschap laten binnenkomen en overtuigen.

Daarom: schrijf beeldend.

Lees meer »

Is het weer misgegaan met de d’s en t’s?

Je hoeft het Groot Dictee niet te winnen. Maar storende dt-fouten op je website en in je folders, dat is toch net zoiets als met een grote koffievlek op je overhemd een verkoopgesprek voeren met je klant. Het oogt onverzorgd en je maakt er een slechte indruk mee.

Helaas kom je er niet met de spellingscorrectie van je computer. Die helpt, maar spoort echt niet alle fouten op. Misschien is het daarom goed je schoolkennis nog eens op te frissen. Hieronder vind je de hoofdregels en uitleg over de dingen die het vaakst misgaan.

Lees meer »

We gebruiken cookies voor de beste gebruikerservaring. Accepteer cookies voor een optimale weergave van de site.