Een brochuretekst die verkoopt

Wil je een brochure – of een flyer of folder – laten maken om je verkoop te ondersteunen? Natuurlijk besteed je dan alle aandacht aan het uiterlijk. Je investeert in ontwerp, foto’s en illustraties, en maakt bewuste keuze voor papierkwaliteit en afwerking. Maar gaat je brochure je daarmee ook echt opleveren wat je ervan verwacht? 

Alleen als je net zoveel aandacht geeft aan de inhoud – je brochuretekst dus. Want een glanzende cover en mooie kleuren doen een hoop, maar je kunt er geen argumenten in kwijt, of mee uitleggen wat de voordelen voor jouw klant zijn. Daarom is je brochuretekst zo belangrijk.

  • Een brochuretekst die echt wordt gelezen
  • Een titel die prikkelt om door te lezen
  • Een tekst die belangstelling en verlangen wekt
  • Een oproep om in actie te komen
  • Geen stortvloed van woorden maar je boodschap kort en helder geformuleerd

Flyer

Bij een flyer gaat het om kort en krachtig. Dat ene velletje papier –  de ontvanger kijkt er maar een paar seconden naar … tenzij het je lukt in die paar seconden zijn belangstelling te wekken.

Hoe minder tekst je kunt gebruiken, hoe belangrijker het is goed na te denken over de kernboodschap, de informatie die absoluut moet worden vermeld, en de call-to-action (wat wil je dat de lezer gaat doen?). sbv anderetaal helpt je dit allemaal pakkend en compact verwoorden. 

 

Folder

Bij een folder, – een gevouwen stuk drukwerk – krijg je al wat meer ruimte, maar het blijft een uitdaging om op de beperkte ruimte lezers te informeren, te overtuigen en aan te zetten te doen wat van hen wordt gevraagd. Ook hier geldt: schrijven is schrappen, en er zal geen ruimte zijn om gedetailleerd op alles in te gaan. Wij kunnen je helpen de inhoud te selecteren en hier een pakkende tekst over te schrijven. Overzichtelijk opgesteld, zodat de lezer scannend door de tekst heen kan gaan en snel de essentie te pakken heeft.

Brochure

Omvangrijker en kostbaarder om te produceren dan een flyer of folder. Dus het zou wel zo fijn zijn als ontvangers hem bewaren en hem nog eens pakken. En dat meer mensen hem onder ogen krijgen. Het begint met een pakkende titel die de lezer nieuwsgierig maakt en zorgt dat hij verder wil lezen. Direct aan de lezer duidelijk maken waarom de inhoud voor hem van belang is. En ze ervan overtuigen dat jouw product of dienst precies is wat ze nodig hebben. En ook hier blijft gelden: kort en kernachtig is de manier om de aandacht vast te houden. Laat sbv anderetaal je helpen een overtuigende brochuretekst te schrijven of jouw bestaande teksten een boost te geven.

direct advies
Evenement of beurs op komst? Zorg voor brochures en folders met impact. Laten we samen kijken hoe we dat kunnen bereiken

KLANTWAARDERING
Klanten geven ons een
8,7
Wij werken continu aan teksten en vertalingen van de beste kwaliteit, denken mee met onze klanten en stellen ons oplossingsgericht en flexibel op. Maar het kan altijd beter. Daarom meten wij de tevredenheid van onze klanten en vragen wij hun suggesties voor verdere verbetering. Vanzelfsprekend zijn wij blij met ieders input en met ons rapportcijfer!
This is Tooltip!
Gratis
7 tips voor teksten met superkracht
Wil jij ook schrijven met meer impact? Vraag onze tips aan en je teksten zullen nooit meer hetzelfde zijn.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.